Доцільність застосування сертифікування щодо традиційних харчових продуктів відповідно до географічного походження
DOI:
https://doi.org/10.31210/spi2024.27.04.25Ключові слова:
традиційний харчовий продукт, регіональний продукт, традиційна гарантована особливість, регламент СЕ 510/2006, DOP, IGP, STGАнотація
Метою огляду було визначення перспективи впровадження стандартів якості та маркування за традиційними показниками та інформацією відповідно до географічного походження цих харчових продуктів на території України. У статті наведено інформація щодо ролі розвитку та впровадження стандартів якості та маркування за традиційними показниками та інформацією відповідно до географічного походження цих харчових продуктів. Автори проаналізували застосування стандартів DOP, IGP, STG на прикладі Італії, яка займає перше місце в Європейському Союзі щодо кількості продуктів харчування DOP, IGP, STG – 315 найменувань, вин – 526, кисло-молочних продуктів - 56 найменувань. Відповідно до даних ISMEA – Qualivita 2021 (данні за 2020) сири DOP, IGP є більш значимим в економічному визначенні серед продуктів (57 % по відношенню до всіх продуктів DOP, IGP) це 4,18 мільярдів серед яких експортні надходження 2,06 мільярдів, що складає приблизно 37 % від всієї експортної виручки за продукти харчування. На першому місці Grana Padano DOP серед усіх італійських сирів DOP, IGP, STG з 1,364 мільярдами євро, Parmigiano Reggiano DOP – 1,285 мільярдів євро, Mozzarella di Bufala campane DOP на третьому місці 426 мільйонів євро, Gorgonzola DOP – 323 мільйонів євро, Pecorino Romano DOP – 228 мільйонів євро. Показали, що застосування стратифікування DOP, IGP, STG є ефективним методом залучення місцевих громад у процес спільного вирішення напряму та реалізації концепції розвитку місцевості. Стаття визначає перспективи розвитку традиційного та регіонального аграрного ринку в Україні. Зазначено, що відповідно до Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Україна активно імплементує в національну політику і практику засади «Спільної сільськогосподарської політики ЄС». Все більше споживачів в Україні віддають перевагу традиційній продукції і турбуються щодо її якості і різноманітності. Такі вимоги визначають запит на сільськогосподарські продукти зі специфічними характеристиками, які можна розпізнати в основному за географією походження продукту. Це також надає додаткові переваги у конкуренції на ринку, завдяки чому саме такий продукт може легко ідентифікуватися на полицях супермаркетів. Отже використання маркування «Традиційний продукт» та «Традиційний продукт відповідно до географічного походження» має позитивний вплив на економіку певного регіону в цілому та окремих крафтових виробників зокрема.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Scientific Progress & Innovations
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.